Kundfokus

Kundfokus

Sälj och marknad | Verksamhetsutveckling | 1 timme och 22 minuter

Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning

Beskrivning

Bli en expert på kundfokus med vår praktiska och effektiva utbildning online. Få konkreta verktyg och tekniker för att öka ditt företags framgång. Börja idag!

"Vi har kunden i fokus" kan tyckas vara en sliten klyscha. Men vad innebär egentligen kundfokus? Hur skapar vi en verksamhet där kunden är i fokus på riktigt och vilka är fördelarna med det? Utbildningen hjälper dig att systematiskt arbeta med målet att öka andelen nöjda kunder och i förlängningen även öka lönsamheten. Innehållet ger både ett strategiskt och operativt perspektiv och är praktiskt upplagt med exempel och råd från framgångsrika verksamheter. Du som kursdeltagare får ta del av utmaningar och möjligheter kopplade till kundinsikt, kundvärde och kundupplevelse. Dessutom lyfts frågeställningar, berättelser och tipslistor som ger vägledning när du vill utveckla en mer kundfokuserad verksamhet.

Utbildningen vänder sig till chefer, ledare, projektledare och andra som vill påbörja eller ta nästa steg i en förändringsresa mot ökat kundfokus.

Relevanta nyckelord:Kundservice, Säljteknik, Kundbemötande, Marknadsföring, Försäljning, Kvalitetsledning, Kundrelationer, Kundnöjdhet

Publicerad: 2018-02-05

Innehåll

  • Kundfokusmodellen
  • Positiva effekter av kundfokus - ekonomiska såväl som kvalitativa värden
  • Ledarskap som lägger grunden för kundfokus
  • Värderingar och kulturens påverkan för att bygga en kundfokuserad verksamhet
  • Kundens resa - hur sanningens ögonblick, touchpoints, DLX och klagomålshantering påverkar kundupplevelsen

Delmoment

0. Introduktion till kursen Kundfokus

Utbildarna Ada Elmgart och Eva Bloch presenterar kursens innehåll och upplägg. Under extramaterialet finner du utbildarnas PowerPoints.

Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)

1. Vad är kundfokus?

2. Kundinsikt och kundvärde

3. Kundupplevelsen ur ett strategiskt perspektiv

4. Kundupplevelsen ur ett operativt perspektivProva!

5. Att bemöta klagomål

6. Ledarskap och kultur - Kultur och värderingar

7. Ledarskap och kultur - Walk the talk

8. Ka-Ching - resultat av kundfokus

9. Ekonomiska effekter

10. Summering av kursen

Kursmaterial

Anteckningar

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.



Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Kundfokus och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Kundfokus måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Kundfokus 595 1 1495

Kontakt