Kommunikation och feedback

Kommunikation och feedback

Vård och omsorg | 45 minuter

Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning

Beskrivning

Lär dig allt om kommunikation och feedback med vår praktiska och effektiva onlineutbildning. Bli en viktig samtalspartner redan idag!

I utbildningen Kommunikation och feedback får du tillgång till framgångsfaktorer inom kommunikation som är kopplade till bemötande, ansvar, respekt och feedback. Du får se konkreta kommunikationsexempel och ta del av konkreta tips som är användbara i vardagen och som ger dig möjlighet att reflektera över dig själv och din omgivning.

Relevanta nyckelord:Kommunikation, Feedback, Samtalsmetodik, Retorik, Konflikthantering, Coaching, Kritikhantering, Empati

Publicerad: 2017-04-12

Innehåll

  • Vad är kommunikation?
  • Att individ- och situationsanpassa sitt bemötande
  • Att ta ansvar för sig själv och att respektera varandra
  • Pacing och pleasing
  • Kommunikationsexempel
  • Övertramp, missförstånd och kommunikationsmissar
  • Att bryta kommunikationsmönster
  • Att identifiera och undvika osäkerhetsord
  • Att sluta missbruka sig själv
  • Att beskriva vad beteende består av istället för att tolka

Delmoment

0. Introduktion till kursen Kommunikation och feedback

Utbildarna Marita Skogum och Ewa Jonason presenterar kursens innehåll och upplägg.

Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 45 minuter)

1. Vad är kommunikation?

2. BemötandeProva!

3. Att bryta mönster

4. Respekt och ansvar

5. Feedback

6. Summering av kursen

Kursmaterial

Anteckningar

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.



Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Kommunikation och feedback och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Kommunikation och feedback måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Kommunikation och feedback 512 1 1595

Kontakt